onsdag 12 augusti 2009

Jag känner mig som ett Päron


Jag läste lite om olika kroppstyper igår, själv e jag ett päron. Blev både glad o lite ledsen o besviken, men det sporrar mig ännu mer till att träna. Päronet har lättare att gå upp i vikt, lättare för att bilda fett på lår o höfter. Päronet måste verkligen kämpa för att se sportig ut, har inte så mycket muskler på kroppen. Och så till de mer positiva en päronformad kropp är mycket fruktbar och motståndskraftig mot bland annat diabetes och hjärt o kärlsjukdomar. En kvinna med päronformad kropp är just pga av sina breda höfter mycket hälsosam. Fettet och de breda höfterna gör också att man är bättre rustad för att föda och amma barn. Vilket faktiskt får män till att söka efter denna kvinnokropp, de ni! Vad gör då susen, hur går vi päronformade kvinnor ner i vikt, en timmes prommenad varje dag, skippa alla viktminskningskurer, ät istället hälsosamt och träna ordentligt. Ät mer fisk (gäller inte mig då, får köpa omega 3 kapslar istället), 5 st frukter om dagen, ät potatis, ris, pasta och grovt bröd, dra ner på socker, ät varierat, drick vatten. Skär ner på mättat fett, vitt mjöl, fiberfattiga kolhydrater.


Jo du syster yster vad det gäller tapeten så e den randig, stora breda ränder, vitt, grönt och så GULD (inte brunt)! Fint va?


Ha det fin fint!

1 kommentar:

Jouline sa...

Jaha okej! Ja då blir det nog jätte fint faktiskt! ha de