tisdag 19 januari 2010

Har blivit bestulen!!!

Ja nu tror ni säkert att jag har blivit av med något värdefullt, att vi har haft tjuvar. Nja men nästan. Dom har tagit en månads jobb ifrån mig, räcker det inte att man bara jobbar sju månader o ch få gå o oroa sig resten av de fem månaderna på året. Nä nu får man bara jobba sex månader! Gissa om jag skall byta jobb, ja det ska jag...men det e väll lättare sagt än gjort. Fy fan, blev väldigt deprimerande idag bara.
Ja det var ju ett ta sedan man skrev, sist jag gjorde ett avtryck här på bloggen var att tala om att man blivit moster till en liten Dexter. :-)

Jul o nyår var väll som det brukade, men måste säga att jag hade riktig julstämmning den 23 på uppesittarkvällen. Mycket godis o gottit o så bingolotto. Yessie fick vara uppe så länge hon orkade, somnade framför tv:n vid elva nånting. Men hon hade sån där stämmning i kroppen som bara barn får dagen innan julafton *mysigt*

På tal om godis så e det slut med det nu ett tag framöver. Fikabrödet ersätter jag med frukt. Blir jag riktigt sugen så e det mörkchoklad som gäller (en ruta!!!) :-( Nötter e bra att ta till o så russin.

Våran vita vovve går det bara bra med, han fick sig en styling precis innan jul, men hans päls var inte *mogen* så det e nog snart dax igen. Men målet e ju att göra det själv. Nu kan han sitta, ligga, tass, high five o rulla runt. Skall träna han på att gå fot mera, måste lära han det när vi går på väg osv. Även när vi möter folk så vi han skälla lungorna ur sig, hur löser man det? Har försökt med godis men det e svårt, kräver mer övning antar jag. Det går jättebra att åka bil. Besöka andra går bra, inget skällande där inte, men får vi besök så blir det livat, om det inte e sådana som har träffat honom förut.

Yessie mår bra. Inga förkylningar under jul o så. Men ett jäkla humör ibland, ny trottsålder kanske, fyller ju snart 6 så.... Börjat på dagis igen efter nästan fyra veckors ledighet. Bra för henne, bra för mig (kommer upp i tid på morgonen). ;-)

Ja min snarkande karl som ligger här brevid mig e det väl sådär, han har sina upp o nergångar. Jobbar nu fyra timmar om dagen...

Ja så nu e jag nog nöjd för den här gången, skall försöka uppdatera oftare. Har inte lagt något nyårslöfte, tänker inte hoppas på att 2010 kommer att bli ett bra år eller bättre på något sätt. Sitter nog kvar i ekorrehjulet när året e slut. Ja vad e det som säger att det skulle vända just 2010!

Ha det gött kamrater!




Inga kommentarer: