lördag 23 april 2011

En påsk utan anthon bergsägg!





Här kommer en liten kort sammanfattning av mitt liv dom sista två veckorna.
Torsdag förra veckan upptäckte vi Yessies vattenkoppor. Yes sa pappa D, jag e gärna hemma och tar hand om sjuklingen, nu när du bytt jobb o allt. Bytt o bytt tillbaka till mitt gamla som kyrkogårdsarbetare, men inte bara säsong utan än så länge fram till sista december, förhoppningsvis tills vidare. Stormtrivs! Måste säga att Yessie är en riktig tuffing, inte klagat en ända gång på att det kliar. På tisdag efter påsk o allt börjar skolan igen för hennes del. Jag längtar dit säger hon.

Skärtorsdagen den 21 april blev våran sexåring sju, fort det går, och till midsommar har jag o mr D varit tillsammans i ÅTTA ÅR! Känns som om det kan bli åtta år till sa han, romantisk han e.

Långfredagen gjorde jag allt som jag hade lust med, planterade lite vårblommor, städade lite, solade lite, åt lite ja osv. underbar skön dag!

Idag påskaftonen drar vi till tjörn där mamma o dom bjuder in på påskmiddag a la LcHf, har hållt på med denna diet som snarare blir min livsstil snart två månader, funkar bra, magen mår bra hyn mår bra ja hela jag mår bra, och losar man några pound också så ser jag det bara som ett plus. Det ända jag kommer att sakna är Anthon Bergsäggen mmmmmmm....men jag skall klara det.

Glad Påsk!

Inga kommentarer: