tisdag 21 februari 2012

Knodden o Semledagen!


v.16

Knodden, vet inte varför det blev en knodd med det blev så, förra gången när jag väntade yessie så var det bebben.

Mamma:Nu kanske du känner fosterrörelser, speciellt om du är omförderska känner du igen den speciella, fladdrande känslan som en liten fisk som sprattlar till i magen. Mjaa kanske jag gör någonting är det ju som vänder runt men kan inte riktigt avgöra om det är knodden eller mina tarmar :-).

Nu ökar de flesta i vikt (jippie :-() då barn, moderkaka, bröst och en ökad blodvolym i kroppen börjar märkas rejält. Har nog ökat en hel del innan också är jag rädd för.

Barn:Bebisen är 11 cm lång och väger runt 80g. Händer, fingrar och naglar är färdiga. Ögonen är slutna, men barnet kan skilja på ljus och mörker. Det har fått fint, dunigt lanugohår över hela kroppen. Ansiktsmuskulaturen utvecklas och fostret kan göra grimaser och rynka pannan.

Annars mår jag faktiskt bra, är fortfarande obeskrivligt trött, mår lite illa ibland, och hänger inte med lika bra på jobbet, orkar knappt någonting. Nu går vi och väntar på ultraljudet som skall ske den 14 mars.

Idag är det fettisdagen alla på jobbet käka semlor men jag tog mig en apelsin, har ju fikat hela helgen så jag har fått nog av grädde.

Kram

Inga kommentarer: