fredag 9 november 2012

Det är därför man inte köper en iphone till sin 8 åring!

Yessie tappade bort sin telefon igår när hon gick hem från en kompis, hur hon nu lyckades med det vet jag inte. Vi leta överallt, gick t o m ut med ficklampa o letade på den vägen hon hade gott. Nu har hon en gammal ericson som hon har ett kontantkort i som hon bara skall använda när hon går till o från skolan eller som i det här fallet från en kompis. Sent igår kväll ringer min mobil, jag har eran dotters telefon. Tack! Tur att det finns ärliga människor. Tänk nu om hon hade en iphone med abbonemang, då kanske man inte hade varit lika ärlig, vad vet jag? Vet att den del på hennes skola I HENNES KLASS har iphone, fattar inte hur man vågar, större chans o bli rånad, finns ju dom som blir rånade mitt på dagen. Dom går ju helt uppet runt med sina telefoner...

Inga kommentarer: