onsdag 27 juni 2012

I väntans tider

v 34 + 3

Mamma: Nya graviditetsfenomen dyker upp din navel kanske putar ut nu och brösten är stora och tunga? Naveln har putat ut länge kan jag säga och brösten är STORA och tunga, köpte ny bh för ett tag sedan fick öka en storlek, och det ser ut som jag kommer att få öka en till innan det här e färdigt.

En del kvinnor får små röda värmeutslag på kroppen, ofta under brösten, i armhålorna och ljumskarna. Det beror på den ändrade hormonbalansen. Lite röd e man ju under tuttarna men inga fläckar. Men trevliga bruna fläckar i ansiktet som gör att jag ser sketen ut. Vågar knappt sola för då mörknar väl det ännu mer. Håller mig i skuggan, passar mig perfekt.

Kanske känner du dig tung o trött nu med värk både i rygg o ben. Ta det lugnare om kroppen säger ifrån. Jo både tung o trött måste jag säga, har ökat 7 kilo låter inte mycket men magen är i vägen överallt. Sover som en kratta på nätterna, vaknar runt tre fyra och kan inte somna om. Som tur är att jag har möjligheter att lägga mig en stund på dagen o vila, tack familjen. Orkar inte gå så långa sträckor det gör ont i fogarna, tur att hunden är liten och inte kräver så mycket. Det blir korta och fler prommenader istället.

Behöver tänka på vad jag stoppar i mig och hur ofta, eftersom man blir mätt ganska snabbt så behöver man stoppa i sig fler mål mat en vanligt, vilket glöms bort ibland och då rasar blodsockret och jag blir väldigt yr o irriterad. Går ganska snabbt över.

Barn: Bebisvikten är ca. 2250 g och längden ca 44 cm. Huden blir allt mer rosafärgad och rynkorna är på väg att slätas ut. För att inte få tryckmärken vrider och vänder den sig i magen, det kan kännas rätt så bökigt för er båda, även bebisen har det trångt nu!




Väl förberedd är man också, för man vet ju aldrig när den lilla/lille vill dyka upp. Det är lite mer småsaker som behöver fixas.

Take care!

Inga kommentarer: