söndag 10 maj 2009

Må bra

Ja så snart e det måndag igen, visst e livet härligt :-) Den där eviga måndagen kommer alltid, man kan lixom inte hoppa över den.
Så lördagen far iväg som bara den vips så var klockan åtta o jag satt o undrade vad jag har gjort för vettigt, nada! Hälsade på min pappa vid VILLAVAGNEN, hörde ni jag sa rätt haha, hade vissa problem, det blev både husvagn, husbil, villahus innan jag kom på vad det hette. J hade köpt present som hon hade med sig, plus några trisslotter som tyvärr inte gav någon vinst, sorry Joppe :-(. Sen åkte vi på nostalgitripp till våran gamla ica affär, saknar det stället, man känner sig liksom hemma på något vis, handlade lite gottigt, sen bar det av hemåt, där jag tillbringade resten av kvällen vid datorn.
Söndag bar det av för att köpa sandlåda o fika! Tyvärr måste jag åka tillbax imorgon efter jobbet o byta sandlådan eftersom en bräda gick av på mitten, en stor kvist :-( otur, men jag hade en ide, fylla badkaret med den inköpta sanden, men D tyckte det kunde bli lite krångligt att duscha, hehe.
Ja o så kommer vi till överskriften, tänker nu från o med idag laga mat enligt måbra recepten, nu blir det några smala veckor ett tag framöver, har gjort detta förut o det e supergod mat, o håller man sig strikt till recepten o måtten så tappar man mellan ett halvt kilo o ett kilo i veckan, alldeles lagom viktnedgång, för det får inte gå för snabbt, så jag har laddat kylen med mörk choklad ifall suget skulle ta över, men jag berättar naturligtvis hur det går, tänker inte avslöja min startvikt, men avslöjar allt mina förlorade kilon.

Inga kommentarer: