söndag 12 juli 2009

Jonna i blåbärsskogen! :-)


Det har varit en riktigt bra söndag idag, har fått in riktigt mycket på denna lilla dag som annars brukar gå så fort. Sov länge, gick inte upp förren 10, åt frukost framför tv:n, ut i trädgården o rensade ogräs, överallt, behövdes verkligen. Sen fika ute på altanen, blev jättevarmt när solen kikade fram ibland dom tjocka gråa molnen som bara väntade på att spotta ut lite regn på oss, men icke sa nicke det kom inget regn. Satte på stödhjul på Y cykel, har lovat henne länge att vi skulle ut en sväng så idag fick jag tummen ur. Men hon tröttnade ganska snabbt vilket jag redan visste att hon skulle göra, det e jobbigt att trampa själv. Sen en sådan där spontan grej av D, jag vill ut o fiska, vi ringde J o M. åkte dit efter ett kort samtal. Männen fiskade o vi fruntimmer plockade blåbär, åhh vad mycket blåbär det fanns ¨då, har nog aldrig varit med om så mycket. Hoppas jag hittar lika mycket här hemma i min skog annars får jag åka tillbaka o plocka i deras skog hehe :-). Vi fick ihop 1,5 liter blåbär på en kort stund. Sen fika. Sen hem igen med bilen brumm! Kan det bli mer än en perfekt dag, nä skulle inte tro det. Imorgon bär det av till ullared, har tagit mig råd att ta ut en semesterdag. Lite shopping mår ingen dåligt av.

Hej svejs grus o gnejs!

Inga kommentarer: