söndag 19 juli 2009

My blueberry hill!

Nu blev det så där bra igen, alltså en sådan där braig dag, har fått gjort hur mycket som helst, städat, plockat blåbär, bakat en paj o en rulltårta, rensat lite ogräs, tvättat. Ja man får säga att man känner sig riktigt nyttig.
Jo var ju å prövade blåbärslyckan i går medans Y o D fiskade. Jag gick o jag gick, men inte mycket blåbär jag fick, efter ca. två timmar och fyra dl blåbär tröttnade jag, plus att det regnade. Så idag gjorde jag ett nytt ryck, det måste ju finnas ett blåbärsställe i min skog o jojjomensan det fann jag. Jag, D o Y gick en liten skogspromenad o plockade lätt ihop 1 liter på en liten stund. Mysigt med fika sedan ute på altanen.
Ja så e det ju den där förbannade måndagen imorgon igen, o man skall upp o jobba medans de andra ligger och snarkar o fiser. Blir lite annorlunda nu på jobbet eftersom min gruppledare har semester i tre veckor så skall jag hålla ställningarna, men det går nog bra. Kommer lite nya sommarjobbare, o nästa vecka kommer två praktikanter. Jaja det går nog bra, såklart finns det ju andra som vill leka chef så vi får se hur det går.
See You!

Inga kommentarer: