tisdag 8 december 2009

Pyssel o Annnat!

Började dagen med en kopp kaffe som vanligt, en halv kopp snarare. D var nog lite snål när han gjorde kaffe. Jaja men det löste jag genom att dricka mer kaffe några timmar senare.
Ingen träning idag för min del, har väckt upp sovande muskler, o dom e inte nöjda må ja säga, har problem när jag skall gå på toa o gå i trappor. När jag lyfter något låter jag aj aj aj. Dom har nog lugnat ner si imorgon, för då blir det skogspromenad o wiibrädan. Tänkte plocka lite grönt i skogen till några kransar o annan dekoration, tar med mig icakasse, D o Milou. :-D

Jo gissa om jag blev sur idag eller snarare förbannad när jag stog i kön nere på ica för att inhandla lite mjölk o potatis till middagen. Ja står i ena kön, den här personen står i kön brevid mig, jag står o pratar med Y att hon inte får någon tiding, rätts som det är kliver den här människan före mig i kön, hon ställer sig alltså framgör mig o bakom en annan person, o vi står nog på knappt en halvmeters avstånd. Jag vet ju inte vad jag skall säga, får tunghäfta, ryker nog lite ur öronen på mig, får inte ur mig ett ord. Ser att den andra kön som HON steg ur börjar röra sig framåt, o jag tar ett steg åt sidan för att hamna i den andra kön, o gissa vem som e först ur affären? Jo jag! Ha där fick hon j*vla hmmm hhmm j*vel.
Annars så har jag städat i tvättstugan, kört två mskiner o dammsugit, vilket var välbehövligt . Har rensat ur Y garderob på kläder, några för försmå o några var det hål i som inte gick att laga, känns bra. Sen hämta på dagis, handla på ica, hem o göra lite julpyssel, kolla så fint det blev. Lagat mat, fiskpinnar med riktigt potatismos. Gött!

Ja så imorgon, väntar skogen o mer pyssel, tänker plocka upp tomtarna ur kartongen. Tända lite ljus, sjunga lite julsånger, haha så julkänslan kommer fram, får ju göra nått när snön inte kommer.
Milou tar sig en liten powernapp :-D.









1 kommentar:

beirut sa...

det var ett väldigt pysslande, o vad e det för maskiner du tvättar?