tisdag 1 december 2009

Supersnällasilversara


Ja så heter årets Julkalender, vilket jag tror blir en hit. Supersnälla Silver sara o Stålhenrik är två roliga figurer. Så nu sitter vi bänkade varje morgon framför tv:n kvart över sju, jag o Y o alla chokladkalendrar, undra vart hon har fått dom ifrån ;-)


Idag har jag fått gjort riktigt mycket, en skogspromenad med milou på jakt efter lingonris att sätta i adventljusstaken, hittade inget lingonris men blev en trevlig promenad ändå. Sen hem o brottades med den oergonomiska dammsugaren lånad från mamma, eftersom jag har lyckats att ha ihjäl våran. Den andra på kort tid. Sen lite kaffe o en banan, lite jobbsökande o annat surfande. Sen blev det en promenad till med Milou o D ner tll dagis för att hämta hem våran dotter. Lagade mat, fixade iordning kök efter nerstökandet. Sen iväg för att hämta en söt liten katt åt min lillebror. Y följde med, var inte hemma förrens halv nio, det blev kvällsmat o bums i säng för hennes del. Själv tittade jag på desperate housewifes, drack te o åt smörgås. Å nu sitter jag här blev så sugen på att blogga av mig.

Så vad händer o sker i veckan då, jo imorgon bär det av till gymmet för ett benpass, sen hem o städa lite mer, har toalett o tvättstuga att ta tag i. När Y e hemma blir det lussebak. På torsdag bär det av till Tjörn för att pyssla med lite hemlisar, tänker även inhandla en del presenter. Någon eller några som fyller år fram igenom nämligen. Fredag blir det lugnt, men säkert en promenad o ett gympass. Lördag, julbord o grottmannen. Söndag kalas för min älskling! :-)

Skall försöka ringa runt o kolla priser för hundtrimning. Milou måste ansas lite hehe, har klippt under tassar o runt tassar, även tagit ögonbrynen lite grann så han ser något, men kroppen vågar jag inte ge mig på. har någon gång tänkt gå en kurs så jag fixar det hemma själv. Men eftersom folk gissar på allt annat än en schnauzer så måste han bli klippt av ett proffs. Vill ju vara stolt över min schnauzer o inte en pudel, el skotte o allt vad det nu kan vara där under pälsen. För övrigt går det bra med milou, kan inte ha fått det bättre, passar perfekt till våran familj, är så glada att vi gjorde det valet o valde en schnauzer.


Nä nu blir det gos under täcket, kallt som f*n! Burr burr! -5 grader.

Sov gott Lingontott!

Inga kommentarer: