tisdag 9 februari 2010

Nu kommer det mera snö...

Tänkte jag skulle blogga lite, var ju ett tag sen sist....

Just nu löper Milou amok på mattan, han leker att han e en krokodil o hans ben är bytet som han nu gör döttsrullningen med. Stackars våran oranga foppatoffla får tåla mycket stryk, o alla andra skor med för den delen som vi inte har räddat och slängt in i garderoben....
Det var tomt på mattan för bara en liten stund sen, nu ligger det ett par addidas o en foppatoffla.

Våran katt har nog snart sett sitt sista ljus, för en stund sen satte han sig i knät på D o kissade, D kastade ut Simpson med buller o brak, stackars katt om han bara kunde prata o tala om för mig vad som e fel, har inte mage att sätta mig i bilen o köra till veterinären för att avliva han. Men har provat så mycket, han har förstört så mycket, möbler, leksaker, skor ja mycket.

Yessie drömde om troll förra natten och var livrädd att dom skulle klättra in genom hennes fönster, hon sov i våran säng, och det e inte ofta det händer precis. Hade ett långt samtal med henne om troll at dom inte finns osv...fick henne i säng men kom sen nertassande mitt i bygglov o frågade om tomtenissarna, dom kan nog klättra in genom fönstret iallafall, efter mycket om o men så tassade hon tillbax till sängen, får se om hon kommer till oss inatt.


Ja annars händer inget extremt. Helgen var bra, hade besök av H fikade, sen hade hon tänkt att åka hem, men hennes pojkvän som skulle hämta henne hade väll inte riktigt samma planer, groggen smakade nog bra :-) Men vi tittade på melodifestivalen o käka godis o hade supertrevligt, J o hennes bebbe var också där, som sedan sov över :-) Jo just det ja, har ju köpt kamin, som tar upp en hel del plats. Soffan fick vi flytta runt på, o som jag kämpa, men så roligt det e att möblera blev bra till sist, men vadsom blev över var köpmansdisken, den fick bara inte plats, oohh vad grejor den rymmer då, ghhhaa vart skall jag göra av allt det, det står just nu på mitt matsalsbord o stolar haha, (ett senare problem). Så på söndagen kom min andra syrra för att hämta min kära skänk. Sen fick jag för mig attt jag skulle ändra om i köket, ibland fattar jag inte vart jag får all energi ifrån. Söndags kvällen bestod av Linedance, äntligen har det börjat igen.

Idag har det varit full rulle med, passade lille gossen när J var hos tandläkaren, sen passade vi på att handla när man var i storstaden, även en fika hos mamma tog vi oss tid till. Hade planer på att slänga in en lasange i ugnen när jag kom hem, men där fick man ju tänka om för huset var svart, bara några tända värmeljus som fladdrade i fönstret, in med alla kassar o hund, ahh det e elektrikern som har kommit som vi har väntat! Tände fler ljus o ställde på köksborde så det gick att urskilja färjerna på unokorten, sen spelade vi säkert 10 omgångar innan strömmen blev påslagen igen o då var det ju ingen ide att ställa sig o laga mat, så det fick bli yoghurt o smörgås.

Har inga andra planer denna vecka mer en att ta hand om röran här hemma, brottas lite med mitt nya åkdon, nämligen den vita plast mojängen som gillar råttor....

Blommor o blader jag tror jag får spader :-)


Take care!

Inga kommentarer: