torsdag 11 februari 2010

Skulle ju städa...

Skulle ju städa, det var det som stod på schemat idag, mitt mentala schema. Men så kom det lite gubbar som installerade kamin, sen fick vi fint besök av Dexter o hans mamma, kan ju inte flänga runt med dammsugare o trasor o vim när dom e här, måste ju lukta på lite bebbe också. Jag har blivit proffs på att skjuta upp saker, ehh jag tar det i morgon. På kvällen när jag har gått och lagt mig ligger jag o planerar, nästan efter klockan, som ett mentalt schema man kan nästan höra hur det knakar där uppe, inte konstigt att jag vaknar upp med huvudvärk.

Kl: 7:00 har jag ställt klockan på, fast går inte upp förrens halv åtta, i värsta fall ÅTTA! Klär på mig, toabesök, går ut med hunden...Ger katt o hund mat sen Yessie (som säkert har varit vaken sen sju, sittar framför tv:n o glor på svampbob).

Kl: 9:00 Lämnar Y på dagis, kommer hem, äter frukost, kollar dator, sitter alldeles för länge (tar ett djupt andetag, för nu kom jag åt en knapp som raderade halva inlägget ghhhhaaaa, gör ett nytt försök) som sagt, sitter alldeles för länge vid tv:n, borde ju städa, plocka....

Kl:11:00 nånting, plockar ur diskmaskinen, plockar upp något ur frysen som senare skall bli middag, går ut med sopor, tar in posten, bäddar sängar om jag känner mig på det humöret. E det torsdag tar jag en sväng med dammsugaren (sjukt att det just har blivit torsdagar)...även toalett e lika bra att ta då, slänger i en maskin tvätt, viker tvätt, slänger in ren tvätt i gareroben, går en sväng med vovven.....

Kl: ca 13:00 Kommer Dennis hem från jobbet, tjötar lite, tar något att äta, en kopp kaffe smakar bra då.

Kl: 14:00 Hämtar Y på dagis, handlar något i affären om det fattas nått vilket det ofta gör, sen hem, ger henne mellanmål i form av frukt som hon delar med vovven, sen mer städande, spelar nått spel med Y, sen dax att laga middag...

Kl: 17:00 Har vi oftas avslutat middagen o det e dax att städa köket, plocka i diskmaskinen osv. efter det går jag sniffrundan med vovven....

Kl: 18:00 Bolibompa o kanske kvällsmat för Y beroende på vilken tid vi åt middag, då brukar jag o Dennis sitta vid varsin dator, eller så hänger jag tvätt...

Kl: 19:30 Sovdax för Y, sen e det tv för oss vuxna för resten av kvällen, kanske en kopp te o en smörgås.

Kl:22:00-00:00 Ut o nattkissa hunden sen läggdax, fast brukar göra massa annat innan så som lägga en ansiktsmask, eller vara extra noga med tandtråden, hitta någon konstig serie på tv (typ seinfield eller nått annat mysko, läsa en bok, det brukar sluta med att jag hamnar i säng 01:00

Vem behöver jobba, har ju ett heltidsjobb hemma, vem gör allt det när jag jobbar??

Full rulle kanelbulle!!!

1 kommentar:

Jouline sa...

Där kom kanelbullen ja.. trodde du hade glömt den... =)