söndag 1 november 2009

Fika, Mat o Dans!

Ja det e det som står på schemat idag, har fikat, stora nybakta kanelbullar köpta från fiket nere i byn. Tvätt tvätt o åter tvätt, har skippat att tvätta på ett tag o det får jag igen nu har 2 fyllda tvätt korgar, blir många maskiner. Synd att man inte har så stort att torka tvätten på. Ja men jag har ju all tid i världen ju, man har ju blivit arbetslös igen. Måste ta mig till arbetsförmedllingen i morgon o gissa vad dom säger? Jasså du e fast i säsongträsket! ja säger jag snällt och väntar på att det skall bli April igen. Hoppas bara att det inte blir något krångel med pengarna från A-kassan för då kan man ju hälsa hem, och att dom inte jagar en för mycket och tvingar in en på en massa kurser, eller att jag tvingas ta ett jobb i jukkasjärvi!!!
Sen skall det lagas mat, idag blir det någon kycklinggryta med ris. Mumsigt! Blir även en svängom med dom lurviga i form av linedance :-) Skojigt!

Var ju o såg this is it med Michel Jackson på bio igår, skiter i vad alla andra säger men vi missade en jäkla show, tur att dom filmade en del repetitioner, han var grym, och han kommer alltid att spelas på radio, finns ingen ingen som kan bli lika bra som han.


Hittade grymt snygga skor som finns på min inköpslista kommande månad, det e sådan där Jonna skor! :-)

Kolla in den här sidan: www.have2have.se

Inga kommentarer: