onsdag 4 november 2009

Rumpnissar i skogen :-)


Idag har jag fått gjort riktigt mycket så där så man känner sig värd en stund vid datorn. Så då sätter jag mig väll o bloggar då, idag känns det helt ok att blogga, kanske inte har något superviktigt att skriva men ändå kände att jag behöver skriva av mig lite.


Gick upp vid 6 för att ta ut en hund som gjorde allt för att få upp oss, genom att bita o nafsa. Sen frukost. Lämnade Y på dagis vid 9 sen bar det iväg till syster, fikade (kaffe o kanelbulle mums!), gick en promenad i skogen (en sådan där riktig rumpnisseskog) Milou var såklart med o skuttade efter oss flitigt, plumsade lite i en pöl, nosade o bajsade :-) Sen hem till syster igen för lite kortspel, (frös som f*n) fick upp värmen lagom till att det var dax att sätta sig i en kall bil för att hämta Y på dagis. Lagade middag som bestod utav blomkålssoppa o grillad smörgås med brieost *mums*. Sen det där tråkiga att städa efter sig när man har lagat mat men det e bara att göra. Fick ett ryck nere i tvättstugan, hängde tvätt, vek tvätt, la i ny tvätt i form utav jätteleriga termobyxor som nog har tillbringat en viss tid i en lerig sandlåda på dagis. Städade o torkade av hyllor flyttade om lite handdukar. Jonna blir nöjd! Får en bra förvaringslåda över som jag har tänkt o ha till källsorteringen. Behövs slänga en del skräp så det skall jag ta tag i så fort jag har bloggat klart. Och mellan alla sysslor typ var o varannan timma så springer jag ut med hunden så han skall lära sig att man inte skall kissa inne.


Hej hopp gummi......

Inga kommentarer: