måndag 22 mars 2010

De fyra dagarna som gått!

Mycket har hänt o lite till, men roligt på samma gång hehe.

Jo i fredags så bestämde vi oss, jag och min lilla syster skulle ta en sväng till Ikea, ja så fick det bli. Var ute o god tid o allt. Vägarna var bra, förutom på J:s väg som var som vilken hockeyrink som helst, ja det slutet med att jag stod tvärs över vägen med bilen och blockerade. Minsta lilla ansatts att försöka ta sig någonstan så förflytta sig bilen mer o mer åt sida. Två snälla gubbar fick hjälpa mig loss. Vistelsen på ikea gick bra, köpte lite smått som FICK PLATS i bilen, hehe har haft andra erfarenheter av det nämligen :-). O köttbullarna var goda!

På kvällen firade jag stort med att Willy äntligen åkte ur Lets Dance.



Lördagen satte vi upp en hylla som jag köpte på ikea o pysslade lite med ett o annat, gick till affären m .m

På kvällen tittatde vi på film. Åt fruktsallad o vaniljkesella.

Söndag bestod utav en skogspromenad i 1 meter snö, vilket var väldigt jobbigt, men vilken bra träning. Y fick sig ett gott skratt när jag halka o satte mig på rumpan, men jag bjuder på det. Vi var nog en älg tätt i spåren, för vi såg STORA spår o nykläckt älgskit. Men vi kände oss trygga för vi hade vakthunden med oss (dvärgschnauzern Milou)...

Och väntan, väntan på att Stora syster skulle klämma ut bäbis. 23.56 föddes hon äntligen. Efter många timmars smärtor så slutade det med Kejsarsnitt. Alla mår bra o e glada att det e över. Nu fattas det bara ett namn. Kvällen bestod även av att dansa o svänga sina lurviga, o denna gången gjorde jag verkligen själ för namnet. Jo jag behöver raka benen.

Ja å så har vi måndag, skulle bara göra våran vanliga veckohandling, men roligt kan man ha, hahaha. Jo min lillasyster råkade fastna med byxorna i kundvagnen hur hon nu lyckades med det, men simonssons döttrar kan lyckas med mycket knasigt. O jag kasta lite äpplen omkring mig, skulle ta ett o några ramla i golvet o rulla iväg långt borta! Haha.


Ja vad händer mer, på onsdag skall jag på hälsokontroll o på torsdag hoppas jag på att få våfflor av mamma! *mums*

Nu Hollywoodfruar! Maria Montasami o hennes toffsar



Jo på lördag e det ju earth hour, då släcker vi, spelar spel o käkar ost o kex! :-) Ni släcker väll??

Inga kommentarer: