måndag 29 mars 2010

Hälsokontroll...


Har kommit in i någon ny fas, promenerar jag inte varje så får jag dåligt samvete. Har inte köpt mig godis på 2 veckor. Hmm frossa lite ostar i helgen men men det går jag snart bort. Äter minst en frukt om dagen, skippar fikabrödet. Ta en banan istället Jonna. Tror det handlar om 1 kilo på 2 veckor o fortsätter det så, så e det bra ett halvt kilo i veckan är alldeles lagon enligt hälsoexperterna. Det betyder alltså om ca 5 månader skall jag ha gott ner 10 kilo. Lycka till! :-)

Förra veckan var jag på friskvårdskontroll. Här e alltså min friskvårdsprofil:
Motion: Lagom, skall bli mer av den varan.
Mat: Bra mat, vet vad jag skall äta o hur man äter rätt, det e bara samvetet som sätter stopp.
Alkohol:Sällan, mer aldrig än ofta, hehe!
Tobak:Absolut inte!
Symtom rörelseorgan: På topp!
Psykosocial arbetsmiljö: Den bästa!
Stress: Lagom
Hälsa: Mitt i mellan.
Bmi: Tänker jag inte avslöja mer än att jag vet att jag e lätt överviktig, ingen fetma!
Blodtryck: 110/70
Kolesterol: 3,38
Socker: 4,4
Kondition: Den behöver jag verkligen jobba på, mycket långt kvar till elitnivå! :-)

Ja det e bara att sätta fart med vikten, allt annat e bra o jag e frisk. Vill göra ett annat test men det återkommer jag till...

Go o gla kexchoklad!

Inga kommentarer: