tisdag 2 mars 2010

Tandläkare o hostmedicin!


Det var mig då en förkylning, tre veckor! Vad fan e det frågan om, såå nu vill jag bli frisk, kunna andas, känna doft, slippa den här förbannade hosta som nu gör att jag tvingas tacka nej till morgondagens friskvårdsdag med jobbet, som för mig skulle innehålle massage, yoga, balansboll o gym, men skit i det då jag kan väl ha spa här hemma med mig själv då, svårast blir det att massera mig själv, skulle ju vara fötterna då, men e så förbannat kittlig! :-)

Hoppar raskt vidare till dagen tandläkarbesök som jag har skjutit upp nu 3 gånger, hmm varför jo en gång var jag väldigt förkyld dom andra två kommer jag inte ihåg trodde dom till slut skulle tröttna på mig o säga att dom kallar mig nästa år, men inte då, nä de vill åt mina pengar förståss. Kan ni gissa vad en vanlig undersökning kostade 859 kronor! Hade ju visserligen en rabatt att plocka ut på 300 kr, vill du göra det nu frågade hon, hehe ja tack sa jag. Va fan tror du. Skall tillbax till råge på allt till en sådan där tandhygenist, o vad fan kostar inte det då!

Så den här dagen har blivit dyr! Ett tandläkarbesök 559 kr, apotek där det inhandlades flour, hostmedicin, värktabletter och flourtabletter 267 kr, livet e hårt, men betala skall man göra.

Våga vägra blåa skoskydd!!! (har sett folk råka gå ut med dom kvar på fötterna *fniss*)....

Längtar ut till det gröna!

Inga kommentarer: