torsdag 5 februari 2009

Slipdamm överallt!"







Jag blir nog snart knäpp på riktigt, det blir slipdamm överallt, fast än att man e så nog med att hänga upp plast för dörröppning tejpa noga. Men ändå likt förbannat så hittar jag slipdamm överallt, kommer att ta veckor att städa, dessutom pajade jag en dammsugare sist när vi renovera Yessies rum, då blev det för mycket för den, så vi får nog köpa en grovdammsugare. Ja jag tror att vi blir färdiga med slipningen idag, skall ta det sista på eftermiddagen (har t.o.m damm på tangenterna, datorn står på övervåningen, stiger dammet eller?) Igår var jag på kurs, stenkurs på jobbet, pratade om hur man kan återanvända gamla gravstenar, så att det inte blir så mycket spill, fionns så massa fina gamla gravstenar, svenska, folk beställer ju stenar från höger o vänster i världen, tänk så mycket fin sten vi har i sverige, dessutom håller det bättre, e ju mer van vid vårat klimat, en sten som kommer ifrån brasilien kanske inte tål vårat klimat o spricker, o de e ju synd, ja nog om det, intressant var det och ett trevligt litet avbrott i renoveringen. Idag skall jag till veterinären med min lilla katt som skadat foten, men hon verkar mycket bättre, eller så bara spelar hon vet kanske att hon skall dit, brukar vara så. Pappa fick ringa återbud 3 gånger tror jag för hans katt sprang iväg varje gång det var dax, han skulle kastreras hehe! (Nu har min stora stora katt fått stålleryck, han e inte så smidig dessutom väger han närmare 10 kilo haha en stor klump som galopperar runt!). Skall hämta kakel sedan, spännande o se hur det passar ihop med tapeten. Men vitt passar ju till allt så det blir nog bra. Nä nu skall jag tillbax till plockandet, det eviga plockandet jagh blir tokig, ja ni mammor vet nog vad jag menar, man får plocka både efter barn o man. Jo jag vet dom kan allt plocka upp efter sig, jo jag brukar låta det ligga, men det kliar i fingrarna o så e jag där o plockar igen.



Take Care!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar med detta eviga plockande. Att jag också har lite pedantdrag gör ju inte saken bättre =P