lördag 28 februari 2009

Tårtan!




Jo gjorde ju en skitsmarrig tårta på mitt födelsedagskalas som jag trodde skulle floppa helt. Men den var en succe! Tänkte dela med mig av den:


Tre vanliga sockerkaksbottnar, första lagret-päron o äpplekräm, andra lagret-chokladfromage och så på toppen o runt om after-eight fluff mums! Gjordes på 3dl vispgrädde o 100g after-eight, smält ner after-eight i grädden, låt grädden stå minst 6 timmar (min stog över natten) därefter vispar du den till ljuvligt fluff, se upp så det inte blir smörfluff, för det går väldigt fort med elvisp. Jag avslutade med after-eight prickar på toppen. Glömde ta kort på tårtan, men den såg ut som en ljusbrun flugsvamp med mörkbruna prickar. Gör denna tårta om ni gillar choklad o mint! Ta alla fluffare där ute för alla tipsen...:-)

2 kommentarer:

Jouline sa...

Japps... den var kanon god... men man delar inte med sig av lyckade recept...=).. hehe kram

Jonna sa...

jo det gör man...