måndag 15 december 2008

Knäck, Gran o Liseberg

Ja då sitter man här igen, datorn e som en drog, man blir rädd när man tänker på hur beroende man e, måste kolla mailen, det kan ju ha kommit ett som e jätteviktigt o inte kan vänta till imorgon eller en annan dag. Någon gång i mitt liv kommer det något som e mycket viktigare än datorn...

Har planer på att denna vecka blir det lite tillverkning av julgodis, lite knäck o tryfflar. Skall kolla upp lite goda recept. Planer på att sätta upp granen, fastän det e mot min tradetion, brukar ju sätta upp den dagen innan julafton, men eftersom vi skall fira jul i Hällefors så ser vi inte mycket av granen. Och man vill ju njuta av det innan jul, efter jul vill man bara slippa, då har man tröttnat på allt, vill att det nya året skall börja så man kan ta nya tag. Tycker att dagarna innan julafton typ 22, 23 där e helt klart allra mysigast.

Vi har pratat om att åka till liseberg, o få lite extra julstämmning i kroppen, har hört att det finns snö där. Så det hoppas jag på. Dricka varm choklad o äta pepparkaka med mycket kristyr på *mums*

Himlen kan vänta....o jag ryser. Åhh vad det e bra, tittat på avsnittet jag missade i torsdags, det rann inte bara en tår. Vilka starka människor! Styrkekramar till alla som läser detta och har det jobbigt i livet just nu. Jag bara älskar när det finns sådan livsglädje i folk. Vart komemr det ifrån, när skall jag få en sådan livsglädje?!

Ta hand om er1

Inga kommentarer: