onsdag 17 december 2008

Knäckiga knäck!

Gjorde knäck igår med hackad mandel. *mums* Svårt attt sluta äta dom när man väl har börjat äta. VAd skall man göra för att få ett stopp, jo man tar burken o ställer den så långt bort från soffan som bara e möjligt, så orkar man förhoppningsvis inte resa på sig för att ta en till. I Måndags gjorde jag goda citronkolor. Känner mig som värsta bakmamman. Svårt att låta Yessie hjälpa till när man bara blandar ihop alltihopa i en kastrull som sen skall koka jättelänge. Och som blir väldigt varmt. Men vi får la baka pepparkakor någon dag.

Det blir nog inget Liseberg Jullan, fan jag ville med dit, men tycker inte det e så roligt att köra bil, o Dennis vill jag inte ha dit i Julstressen, han har *semester* nu så att han skall må bra snart igen. Jag e lite osäker på vägen också, men men nog med ursäkter.

Jo jag måste berätta, härom kvällen när jag hade lagt mig för att läsa min Stig Larsson så hörde jag Yessie börja mumla inifrån hennes sovrum, plötsligt utbrister hon `coolt`det lät så vuxet på något sätt, haha kul, låg och väntade på att det skulle komma något mer, men det var bara några konstiga ord som inte ens än arab hade fattat.

Imorgon blir det julbord ute i Gräsviken, skall bli mysigt, det e jobbet som bjuder.

Idag vad händer idag då, hmm vad behöver man göra och vad vill jag göra. Det som behövs är att sätta igång en eller två maskiner med tvätt, diska, bädda rent i sängarna, komma på vad vi skall ha till middag, gud vad jag e trött på detta just nu har jag en sån idetorka. Får väl gå in på www.recept.nu. Ja o så måste jag handla det som behövs till middagen. Det jag vill göra e att åka o köpa lim eller vad det kallas så att jag kan göra decopage, o så vill jag pyssla ännu mera kanske lite scrapbooking pyssla pyssla pyssla. Men men back to vardagen Jonna!

Syns en annan dag Bebben!

Inga kommentarer: