torsdag 11 december 2008

Skogspromenad

Så vad nyttig man känner sig när man har varit ute o gått, jag vet ju hur skönt det e att gå, jag vet hur bra det känns efteråt, men ändå så drar jag mig in i det längsta. Blev väldigt kall om hakan, kändes som den var förlamad där ett tag. Jag har tänkt på en sak, hakan och näsan är väldigt utsatta för väder o vind, dom har inte mycket att säga till om när matte eller husse e ute i det kalla. Klart man kan ju dra en halsduk om hakan, men vad gör man med näsan, finns det en näsmössa.

Igår gjorde jag o Yessie ett pepparkakshus, med nunstupp som min hon brukar säga, det fick göras väldigt fort för hon höll på att äta upp alla, skall bara ta en till o en till sa hon *skratt* det blev några över i slutet som hon fick äta upp. Men mamma det e väl inte lördag idag? Fixade en dörrkrans åt min syster i form av ett hjärta, blev ett väldans pill, och när jag satte fast kottarna så ja med min snuskiga fantasi så fick jag det att se ut som ja en *pip* så det får jag nog ta att ändra på, hittade några tallkottar som såg bra ut, blir nog bättre en grankottar *ler*.

Så vad händer mer idag då ja inte så mycket, mer än att laga mat o diska, gamla vardagliga sysslor helt enkelt som inte e roligt att berätta om.

Imorgon bär det av till Götalundens kyrka, för lite Lucia sång, så man kommer in i lite julstämmning, musik e väldigt viktigt under julen tycker jag.

Jo jag har lagt upp några bloggar här på min sida som jag vill följa hoppas att ni tycker det e ok?! Dessa bloggar är några som jag inte känner alls, men skriver om deras fantastiska liv i medgång o motgång, starka människor. Några bloggar e bara jäkligt intressanta att läsa för dom skriver så bra, blir så roligt att läsa e helt fastklistrad. Några bloggar tillhör mina vänner...
Säg till om det e något.

Ha det bäst flodhäst!

Inga kommentarer: