fredag 3 april 2009

Hjälp!


Ja hjälp sa jag i morse när fyra STORA älgar lunkade över vägen, fast jag blev mer facinerad än rädd, blev nog stoendes lite väl länge, för det tutades bakom mig. Hehe tänkte jag jäktandes människor ni behöver ta det lite lugnt så här i morgontrafiken, hehe lagom irreterade tror jag, men vem vill krocka med inte en älg utan fyra.

Så äntligen fredag känns som om jag har jobbar fem dagar o inte tre, min kropp e inte van vid hårt slit, jo lite slit, men det har varit så väldigt mycket för rygg o axlar, lövblås, kratta o idag tvätta jag vattenkar med högtryckstvätt, lagon gott för axlar o armar. Men nu e man hemma och har två lediga dagar framför sig, vilket innenär bara vila, lata mig o inte lyfta ett finger, ha det trodde ni va, inte i mitt liv funkar inte det, det skall städas, för det gör jag inte när jag jobbar hela dagarna. Behövs att byta lakan i sängarna, dessutom har jag köpt trädgårdsmöbler av en kollega som jag måste hämta. Det skall lagas mat, handla måste jag göra, det e tomt i skåpen, råttorna gråter....D:tryck till den då!!!, hehe han kollar på Hockey det e ju final, färgestad e ju i final, jag har offrat min tv kväll till den där förbannade hockeyn, undra vad jag får för det, en puss till påsk om jag har tur. Det blir mycket svordomar nu framför tv:n, hehe lite roligt att lyssna på. Ja vad händer mer i helgen då, Linedance på söndag. Tror säkert det behövs tvättas, det finns alltid tvätt, har inte sett botten på tvättkorgen på länge.


Ett litet tips! Gå in på enbart.blogg.se och skänk pengar till cancerfonden, tänker ge fan i godiset nu ett tag framöver så då kan jag avvara den 50-lappen till bra ändamål...alla kan drabbas!


3060 besökare finns det så många som läser min blogg tro, eller e det en o samma människa som e inne flera gånger om dagen, typ 60 hehe. Startade min blogg i höstas, trodde aldrig att någon skulle vara intresserad, har den mest som en dagbok, tycker om att skriva ner saker som finns i mitt huvud saker som andra inte e så intresserade av att höra på, men jag kanske har fel??


Ha det bra Zebra!

Inga kommentarer: