torsdag 2 april 2009

Vårtecken!


Ja livet går vidare trots sorgliga saker som händer. Man e ju tvungen! Sorgliga saker händer varje dag, men när man har läst en blogg så länge så känns det som att man känner personen, men så e inte fallet. Nu hoppas jag hennes Dossyter orkar kämpa vidare trots att hennes boksystrar har lämnat jordelivet. Jag e säkert på att dom har ett vakande öga på henne, så kämpa på Ulrica!

Så back to vardag! Har jobbat nu i 2 dagar, och det känns både positivt o negativt, saknar min knoll, det e bara hon som vet vad jag menar hehe, men vi hade en rolig säsong, tyvärr hamna hon på de andra stället. För er som inte vet så jobbar jag på en begravningsplats som kyrkogårdsskötare, Ja dödgrävare tänker säkert ni då, o ja jag bara skrattar, för det e så mycket mer än bara det, själva bergravningen o nedsäkning av urnor, kanske bara e en tiondel av det vi gör. Resten 90% är trädgårdskötsel, för ni har väl inte sett några fula kyrkogårdar, alla säger att det e så vackert, så då känner jag mig skyldig thihi! Jag supertrivs med mitt arbete, dels för att man är ute jämnt o får så mycket frisk luft att man är helt slut på kvällarna, sen så träffar man en massa olika människor både i sorg men och lycka, dom tackar en för att de har gjort så fint vid graven och att det alltid e så fint att komma hit till kyrkogården.

Ja det var la allt för den här gången, känns som om jag har grus i ögonen, har gått med en ryggblås hela dagen o blåst löv, så man e ganska mör i kroppen. Jo såg en citronfjärill idag, e inte det ett vårtecken så säg?!

Ha det bäst flodhäst!

Inga kommentarer: