måndag 13 april 2009

Påsken snart över...


Ja så var det annandag påsk, heter det verkligen så, jo det gör det väl (kollar almenackan) ja det gör det. Men det e skönt för dom som jobbar o få lite långledigt, blir ju fyra dagar. Det känns kan jag säga jag som bara har varit igång sedan första april har tröttnat på att vara ledig igen, vi har varit hemma o på varandra för mycket, Yessie börjar bli mer o mer klängig, Dennis mer irreterad för att Yessie inte kan plocka upp efter sig och jag sätter mig vid datorn o morrar om någon kommer i närheten av mig. Oj nu låter det som om vi har haft en förjävlig påsk men så e inte fallet. Man får tacka vädret för den underbara påsk det har varit. På lördagen var vi hos mormor o morfar o åt påskmiddag o hade det trevligt, därefter följde J o M med oss för att fortsätta kvällen o natten med spel o alkoholhaltiga dryker. 10.00 kom svärmor o hennes "kompis" på besök, tror du vi var vakna o alerta då eller, nä inte riktigt men men, på med kaffe o upp med oss, sen tillbringade vi resten av dagen ute på gräsmattan. Jag o Y delade på en pizza, smakade bra, har ni tänkt på vad gott allt smakar ute. Kaffet e ju som natt o dag, sitta i sin korgstol i solen med en kopp kaffe,mmm vilken arom. Tittade på film på kvällen o åt upp resten av mina anthonbergs ägg, för mycket nötter tror jag, för det blev en väldig fart på min mage hehe.

Idag ja då återstår det att ta hand om rövarkulan här hemma, e man ute hela dagen så bryr man sig inte om hur det ser ut på insidan, sen blir det mörkt, tänder inga lampor på kvällen, då slipper man se eländet. Men i morse när man steg upp då går det inte att blunda, så det e bara att ta tjuren vi hornen! D jobbar idag, o jag har inga pengar, frysen e tom bara ett paket bacon, undra sa flundra vad jag skall hitta på för käk. Men det löser sig sa kärringa som sket i badkaret!

Ha det bäst flodhäst!

Inga kommentarer: