onsdag 25 mars 2009

Blä!

Satt o läste mig runt i den fantastiska bloggvärlden o alla fantastiska bloggare som skriver så underbart roligt :-). Tog mig en rejäl klunk av kaffet, så där mmm gud vad gott det e med kaffe, men BLÄ kaffet hade hunnit bli kallt medans jag satt inne i bloggvärlden, fan också, orkar inte gå ner o göra microkaffe, alltså värma det i micron. Jaja då var det förstört, men Jonna har varit duktig idag, trots förkylningsattcken i morse, började helt plötsligt hosta helt hystiriskt, det rosslade i halsen precis som det kan låta hos en gammal käring som har rökt i 50 år, Dennis bara tittade på mig o skakade på huvudet. Snoret började rinna, ja jag var dunder förkyld. Skall du inte ta dig till vårdcentralen nu Jonna så dom får göra en ordentligen undersökning på dig sa Dennis, för så här kan du ju inte ha det. Ahh sa jag, det går snart över, o mycket riktigt det gjorde det, så när Dennis o Yessie lunkade iväg till dagis så passade jag på att sätta på en träningsvideo o flåsa lite till den. Efter ca 40 min gick jag ner o duscha. Åhh vad nyttig jag känner mig. Lagade chili con carne så mannen skulle få lite mat i magen innan han skall i väg i jobba. Min mage behövde lite med efter ansträgningen. Å nu sitter jag här igen då...man får passa på för den 1 April börjar man jobba igen o då vet jag ej hur det går med bloggandet o rökampanjen, men jag lovar ju att jag skall göra mitt bästa. Eftermiddagen blir det en tripp till Mamma för att få sig ett lass med våfflor. Funderade på häromdagen att göra våfflor men kom på att jag inte har något våffeljärn, hmm kanske går i smörgåsgrillen, men jag provar mammas först. Kanske hinner inhandla mig ett våffeljärn lagom till nästa våffeldag!
Ha det gott igelkott!

Inga kommentarer: