torsdag 19 mars 2009

Min Sluta Röka Kampanj!


Japp den börjar nu, har funderat på detta rätt länge, så nu blir det av, har en del i min närhet, vänner o syskon som röker, och vill att dom skall ägna livet till något annat. Ja jag vet att det inte går att skrämmas, för dom e mycket medvetna om följderna, men jag tycker det e så onödigt. Skulle vilja ge alla en belöning, en belöning till dom som lyckas sluta röka helt o hållet, vad skulle det kunna vara? Hmm, jag kan lova min syster att jag bjuder med henne på en resa om hon lyckas! Den du Jullan! Sen finns det fler ute i vida världen som röker, som även har lyckas att sluta, kan inte ni skriva en kommentar om hur ni gjorde, vad ni gjorde istället o vad belöningen blev :-) Hur mycket bättre mår ni idag?? Snälla skriv o berätta.

Sug på en morot istället! Hehe
Vinster När Man Slutar Röka!
1 timma-din puls börjar bli normal och dina händer blir varmare.
1-3 dagar-Kolmonoxiden i dina lungor är borta och du får bättre ork.
5 dagar-Ditt självförtroende växer, härlig känsla eller hur?
1-2 veckor- Din hy blir friskare, håret glansigare och luktar gott, blicken blir klarare.
2 veckor-3 månader-Din kondition blir märkbart bättre.
1-9 månader-Luftrörens flimmerhår återutvecklas, immunförsvaret stärks, risk för blodpropp avtar.
1 år-Överhängande risk för kranskärlssjukdomar är hälften av en rökares
Det är aldrig försent att sluta röka, rökstopp har positiva effekter i alla åldrar.
Du vinner förrutom en bättre hälsa ca 8-10 år längre liv och 13000kr/år.
Lycka till alla!

Inga kommentarer: