tisdag 17 mars 2009

Tiden som har gått!

Ja vad har man gjort sen sist, sist jag blogga av mig var i fredags, eller ja blogga o blogga jag satte in en bild på en snögubbe, fräck va? Hehe jag o Yessie var ute i snön i tre timmar i fredags, hon hann o göra två stycken snögubbar. Ja vi gjorde väl inte så mycket mer på fredagen. Tittade på let`s dance, nu har jag bestämt mig, Magnus skall vinna, han e den som e mest värdig vinnare. Ja kolla in muskelberget hur han rör sig, ni blir impade ni med.
På lördagen var vi i väg till biltema o Ikea, har aldrig varit med om så mycket folk på biltema, dessutom e det världens tråkigaste affär, Dennis skulle bara ha batteri till sin MC som tur var, så det gick ganska snabbt ändå. På Ikea så köpte vi, fler hyllor till köket, lite förvaringsboxar till källre, en bra tavla med magnet att hänga upp viktiga papper o almenacka, den blev riktigt bra faktiskt, för man behöver ändå ha sånt i köket, för det e i köket man tillbringar mesta tiden av dagen iallafall jag. Sen på kvällen var det melodifestivalen, tyckte ju att Sarah Dawn Finer skulle vinna, men höll ändå lite på Malena måste jag erkänna, bara inte Ugglas vann så var jag nöjd, till melodifestivalen drack jag vin o åt godis, sömnade gött sedan, vad trött man blir av vin hehe. På söndag var det absolut utrensning av bebiskläder plus skor, känns riktigt skönt att bli av med lite, men jag hade inte hjärta att slänga allt. Sen kom mamma o dom, käkade pizza, sen bar det av till Linedancen, fick åka själv eftersom min kära lillasyster var i Laholm och hade helt glömt av att hon skulle dansa, men det gick bra endå. Ja har ni inte provat Linedance så kan jag varmt recomendera det, det e så skojigt!
Igår var det veckohandling på schemat, fikade, visade stegen för min lillasyster så hon inte blir helt bortkommen nästa söndag. Hehe, dansade till Ruslana. Sen hade vi lite egen dans för oss rumpdansen kan vi kalla den I like to move it move it i like to move it move it, Yessie skrattade så hon fick tårar i ögonen.
Idag var det tandläkaren för Yessie, jag var mer nervös en Yessie, för jag höll henne jättehårt när vi satt i stolen haha, stackarn, men hon var jätteduktig, tyvärr så har hon korsbett o får troligtvis tandställning. Inget roligt! Men annars sköter vi hennes tänder bra. Det e ju skönt att höra. Sen när hon var på dagis en stund passade jag på att städa huset, hade öppen ytterdörr o allt, fåglarna kvittra osv. Varm o skönt i solen, katterna låg ute på trappen o solade. Sen hämtade jag henne, sen för hennes del bar det iväg på bio med Ove. Så jag har bara lagat mat, o plockat lite till...Men vi hörs!

Inga kommentarer: