lördag 7 mars 2009

Simpsons underbara liv!






Det måste ju vara underbart att vara katt, se så gött liv han har. Bilden i mitten tog jag igår, satt o tittade på tv med ett stort täcke på mig, Simpson låg på mig, var tvungen att ändra sittställning, så då åkte han ner på det där viset, trodde han skulle krångla sig upp med en gång o lägga sig på golvet, men nejdå. Sakta sakta tog jag mig ifrån soffan för att hämta kameran, och som vanligt trodde jag inte att jag skulle hinna, men jo då. Strax efter att kortet e tagit så flyttande han på sig.
Så vad händer mer då. Igår var vi i färgelande, hittade till hennes gula hus efter två felkörningar, som Yessie har påpekat till alla nu, hehe. Fikade lite på våran medtagna kärleksmumskaka, o pratade om det blivande företaget, fixade lite nya lappar, o åkte iväg för att kolla på ett ställe som skulle behövas fixas lite. Gjorde köttfärspaj senare på kvällen som jag bjöd Jessica o Daniel på. De kom på besök med en kruka fylld av pärlhyacinter, jättefin!:-) Fick även ett bidrag som gott räcker till en stekpanna ;-)...tack så mycket!
Senare idag skall vi åka iväg till pappa, Dennis skall byta bromsar på bilen med lite hjälp från pappa kanske, sen skulle dom bjuda oss på middag det e bara att tacka o ta emot. Gott! Slipper jag idag, även om jag trivs väldigt bra i köket nu, men det e gott att bara bli serverad också.
Annars så e jag fortfarande förkyld, plus att jag har lock för öret, tycker det e så otäckt att hålla andan o försöka lätta på trycket i örat, men förhoppningsvis ger det väl sig snart...
Återkommer en annan dag, ha det bra! Sänder även en tanke till Sabina som kämpar! mittlivsabina74.blogspot.com

Inga kommentarer: