torsdag 29 januari 2009

Paniken kommer smygandes











Ja renoveringen går framåt, men det kan ju aldrig gå helt perfekt, i tisdags var rörmockaren här(min morfar) för att ta bort elementen, det bidde lite vatten i källaren, men det upptäckte inte jag förrens dagen efter, då det redan hade hunnit rinna till kartongerna fulla av bebiskläder, skitkul verkligen. Det var bara att plocka upp skiten, jag som vill spara vartenda litet plagg, skall tvätta kläderna o torka dom, Dennis sa:Släng skiten! Men nä inte jag inte. Annars så har vi kommit ganska långt tycker jag, jag har målat tak idag, skall måla det en gång till ikväll, sedan skall fönster målas. Imorgon kommer elektriker, o köket, undra vart vi skall göra av det, det e ju fullt med grejer överallt. Idag skall vi åka o köpa 15 st STORA gipsskivor, som vi får trolla bort sålänge, kollade efter kakel o tapeter i går, det bidde bara tapeter, kakel få vi kolla efter idag. Tapeterna kommer nog med på en bild som jag sätter in här. Har hittat gamla tidningar, en från 1949 o en från 1954 skojigt sånt tycker jag.




Har inte varit inne här på typ två dagar, o nästan 100 besökare till, Waoo! Skojigt att det finns några som hittar hit. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: