måndag 12 januari 2009

Å så var det Måndag!

Jippie jag kom upp, min man hade ställt klockan på halv åtta, o gissa vad jag reste mig direkt o klädde på mig, det har nog aldrig hänt, vill ju ligga o dra mig en halvtimma eller så. Men vad bra jag e, fast just nu känns det om jag har grus i ögonen.

Jaha vad konstigt det blev nu, det står att det inte går att publicera inlägget, så jag Sparade det o tryckte på publiceraknappen o då funkade det, så jag fortsätter väl o skriver då, hade ju varit förargligt att sitta å skriva en massa ord och sedan inte kunna publicera inlägget.

Så vad har Jonna för planer idag, hmmm Yessie e på dagis till halv två, sen skall jag till banken, för att få en ny kod till internetbanken. Skall även fråga om en tid, skall ju ta lån till köksbyggandet. Därefter blir det veckohandling, har skrivit veckomatsedel för flera veckor framåt så man slipper tänka varje dag, vad skall vi äta idag? hmm bara att titta efter jättesmart tycker jag, och så blir det faktiskt billigare, man köper inte en massa onödigt som man inte äter upp, som bara måste slängas, självklart ändrar jag om det e någon speciell dag, man vill ha något extra gott på sin födelsedag , passar inte så bra med blodpudding just då kanske.

Sprang iväg för att se efter vart min lata katt har lagt sig, tänkte om han hade lagt sig på något roligt ställe, så e jag snabb fram med kameran...men han hade hamnat i våran säng, igår hade han lagt sig på Yessies barn bord, tänk att hela katten täckte hela bordet, då hittade jag inte kameran.

Ja jag e klar med köksritningen, det blev bra, bättre kan det inte bli, hade ju inte gjort något om köket hade varit lite större. Skall prata med banken om lån, sen drar det igång. Lovar att ta bilder på allt.

Såg en mysig film igår på tv4 A lot of Love, helt i min stil en romantisk komedi, det e en sån där Jonna film som vi brukar säga.

1 kommentar:

jennie82 sa...

japp måndag igen, och vi är sjuka,, vecko handla, något vi måste inskaffa med... har tyvärr förliten frys...