tisdag 13 januari 2009

Sleepless in Västra Götaland

Det e svårt det här med överskrifter, men jag skriver lite så får vi se vilket ord som samanfattar hela inlägget.

Tack Peter, för tipset om designadinblogg sidan, skall genast efter inlägget gå in där o se om jag förstår något.

Har gjort min bloggkoll för dagen, går in på alla min favoritbloggar o läser, alltid lika spännande att läsa, även om man bara har städat, städa e ju inte så skojigt, men det bli skojigt beronde på hur man skriver det. Man kan ju snubbla över dammsugarslangen o trassla in sig i sladden, eller råka hälla ut allt skurvatten över golvet, ja ni förstår.

Jag har gjort mina sysslor för dagen, nä matlagning kommer ju sen men jag har faktiskt dammsugat, fick ett ryck direkt efter att jag hade lämnat Yessie på dagis, bäst att passa på när Jonna får ett ryck, man vet aldrig när det kommer igen. Den här dammsugningen behövs typ varannan dag för mina katter gräver ur jord ur blomkrukorna, vet ej vad de letar efter en dö råtta eller något sådant, men gräver gör de. Igår satt den lilla katten o stirrade på väggen, såg det ut som, men det visade sig att hon försökte hypnotisera jordklumparna, för rätt som det var flög bara över en blomkruka o anfallde en jordklump, den hade hon roligt med en halvtimma. Roligare att titta på katten en på guldbaggegalan. Vi kom på att vi inte har sett mycket svensk film förra året, verkade vara bra svenska filmer dessutom som fick pris, får la göra något åt det.

Sov inte en blund inatt, somnade en stund vi tv:n typ vid 8, men det var typ ett slumrande, förstår inte vad det e med karlar och det här med att man råkar slumra, jag stör fan inte han när han ligger o snarkar i soffan. Jonna sover du, ja säger jag, vaknar ju till eftersom jag pratar, sedan efter en stund igen Jonna sover du, ja får jag inte det? Och så inget svar, sen e det bara att resa på sig gå på toa, ta en kopp te, sen e man pigg igen. Och sömnlös. Vände o vred vände ovred, det blir varmare o varmare, fan jag har glömt att hänga upp Yessies termobyxer som jag tvättat, eftersom hon badade i lera på dagis. Ner o hängde upp dom, drack ett glas vatten, gick på toa för säkerthets skull. La mig igen ja då börjar ju HAN att SNARKA! Va fan, putter på han, han vänder sig om och snart börjar snarka igen. Jag lyckas nog somna vid typ halv tre, för helt plötsligt ringer hans klocka (den ringer 4.30) då känns det som om jag precis har somnat. Efter en timma hör jag hur han går ut genom ytterdörren, jag har svårt att somna om, men lyckas ändå, min klocka ringer 7.00 pip pip pip pip....helvete känns som om jag har grus i ögonen, kaffe kaffe kaffe. Det e inget att fundera på det e bara att gå upp. Och gissa vem som nog slumrar vid tv igen till bolibompa eller cops, jo Jag. Men då får la jag ta en promenad runt huset så att jag somnar gott vid tio elva, för så här orkar jag inte hålla på.

Det verkar som om fingrarna går av sig själv ibland jag bara skriver o skriver, tänker inte så mycket, så ni behöver inte läsa allt dumt som jag skriver, för det e mina fingrar som styr blogg.

Så vad händer dom närmsta dagarna då. Det blir fika imorgon med Lena, lite planering med företaget. Så då blir det nog inte så mycket annat gjort efter det antar jag. Var inne på banken igår o fick en ny kod till internetbanken, plus att jag beställde en tid där för prat om ta nytt lån, så jag får mitt drömkök någon gång ghhaaaa vad jag längtar!

Jo jag tränade igår, känner mig jätteduktig...(nu tittar min katt på mig, han ligger på skrivbordet framför datorn, han stör sig nog på mitt tangenttryckande) ja träningsvärken har gett sig något så varför inte träna lite till, så man sträcker ut allt det onda. Skall ta en promnad sen, efter att jag hämtat Yessie på dagis, hoppas hon vill följa med.

Och nu kom jag på vad jag skall skriva för rubrik för det här inlägget...

Vi hörs!

skulle lägga till en bild på min lata katt, men det funkade inte...

1 kommentar:

Anonym sa...

jobbiga gubbar, känner igen det lite granna,,,