torsdag 22 januari 2009

Kattliv o Renoveringsdax!





































Renoveringsdax, typ nu snart om en stund, skall bara... Haha jag e hopplös, lämnar Yessie på dagis tänker att nu skall jag städa, byta lakan i hennes säng o plocka lite. Sen skall jag bära upp lite lådor, börja packa ner porslin o sånt från köket så vi kan riva det i helgen, jag skall bara....
Har hittat fina tapeter! Sätter in några förslag, men det går i grått. Låter tråkigt men jag e en grå tant, känner mig sån iallafall, nä skämt o sido jag o Dennis har väldigt bra smak helt enkelt, tänk om vi hade gillat olika jag grön o han rött, hur *piiip* hade det sett ut då? Målade hallen precis efter att vi flyttat in, det var det första rummmet vi tog oss till, före detta ägare hade nog hund, rivit lite här o var. Hallen blev väldigt mörk grå, en väldigt snygg grå! Det skall bli gråa klinkers där nere i hela källaren, har redan lagt ett rum med det eftersom det låg en plastmatta på med fukt under så det var ganska brottom. Sen skall det nog målas vitt på väggarna om jag får bestämma, vill ha ljust o fint i källaren vill inte se att man e i en källare, hur många källare e vita, nada tror jag. Gjorde ju Yessies rum nu för ett tag sedan innan jul, var ju också behövligt, var ju grymt fula tapeter innan, huuua! Så nu e det dax för KÖK äntligen vad jag har längtat, har alltid velat ha ett ikea kök, har jag sagt ja jag minns inte hur länge.

Jo jag vill bli katt i mitt nästa liv! Se här hur gått dom har det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygga tapeter, den i mitten var snygg med stora blommor på...

Anonym sa...

katter är fantastiska livsnjutare, de vet verkligen hur man njuter av livet....